Vormgever en webdesigner

Foto Lizzy den Haan (ILUZIE)

Zoals al eerder genoemd: ik ben een enthousiaste vormgever en webdesigner. De main reden dat ik doe wat ik doe, is omdat ik ervan hou om ondernemers te helpen hun passie te volgen. Mijn voldoening is dan ook het grootste als ik een onderneming mede dankzij mijn bijdrage zie groeien en slagen.

Ik ben lichtelijk chaotisch (maar hee, dat hoort bij creatievelingen), ambitieus en gezond perfectionistisch.

Zelf hou ik erg veel van eerlijk en informeel samenwerken. Ik wil graag dat beide partijen open kaart spelen. Wat ik ook belangrijk vind is dat ik zoveel mogelijk voor en samen met ondernemers werk die iets positiefs willen bijdragen. Daarmee bedoel ik niet alleen non profits, maar ook commerciële organisaties die de wereld op de één of andere manier makkelijker, leuker of mooier willen maken.

Ervaring en netwerk

Naast een passie voor en ervaring in vormgeving en webdesign, heb ik een achtergrond in communicatiewetenschappen en psychologie. Ik ben constant bezig met mezelf te scholen en ontwikkelen in grafisch ontwerp, webdesign- en development, UI/UX design, SEO, branding, (online) marketing en nog veel meer.

Ik heb een groot netwerk aan creatievelingen, developers, copywriters, marketeers en andere ondernemers. Deze schakel ik dan ook graag in als ik van mening ben dat dit meerwaarde heeft. Ik zoek altijd naar de beste oplossing. Natuurlijk is de uiteindelijke keuze altijd aan jou of je gebruik wilt maken van mijn netwerk.

Waarom een vormgever en/of webdesigner inhuren?

Ik ontmoet veel ondernemers met weinig budget, die hun vormgeving en website graag zo goedkoop mogelijk willen neerzetten. Ten gevolge daarvan gaan ze het zelf doen. Mocht je dit ook van plan zijn, dan is mijn advies om dit niet te doen. Ik snap dat dat misschien niet zo geloofwaardig klinkt uit mijn mond, aangezien ik degene ben die het van je wil overnemen 😉 . But trust me. 

Goede vormgeving en webdesign zijn belangrijke investeringen. Bij vormgeving leidt een gebrek aan technische kennis vaak niet tot het gewenste resultaat. Als ik ontwerp, ontwerp ik voor alle mogelijke doeleinden, voor de juiste doelgroep, en met de juiste tools. Zo kun jij je logo op alle plekken inzetten die je wilt en maak je geen valse start met je onderneming.

Zelf een website maken is tegenwoordig goed te doen met de beschikbare tools. Toch zul je waarschijnlijk tegen veel dingen aanlopen waar je van tevoren niet over hebt nagedacht. Veel ondernemers schakelen me op zo’n moment alsnog in maar zijn al heel veel uren en frustratie verder. Dat vind ik jammer. Als ik het je uit handen mag nemen, dan pak ik het vanaf het begin goed aan. Dan kun jij je concentreren op jezelf ontwikkelen op gebieden die voor jou belangrijk zijn. Tenzij je graag webdesigner of developer wilt worden natuurlijk!

Bovendien hou ik dan ook rekening met dingen waar jij misschien niet (gelijk) aan denkt zoals contentstrategie, usability en structuur, snelheid van je site, SEO (voor je vindbaarheid via bijvoorbeeld Google), beveiliging van je website, de Europese cookiewet, en nog veel meer. Ook fijn, toch?